Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
2
|
Azami Süresi (Yıl)
|
4
|
Kontenjanı
|
65
|
Staj Durumu
|
Var
|
Mezuniyet Unvanı
|
Meslek Elemanı
|
ÖSYM Tipi
|
TYT
|
Program İçeriği
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünün temel hedefi; ilaç sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duyduğu temel mesleki bilgi ve altyapıya sahip kaliteli personel yetiştirmeyi amaçlamaktadır.Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Bölümü, öğrencilerini tıbbi tanıtım hizmetlerinin verildiği birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı başta olmak üzere, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü, kamu ve özel eczaneleri, bölge ve ulusal düzeyde eczacı odaları, Üniversiteler, Sağlık Yüksek Okulları, Araştırma Kurumları, Mezunlar, birey ve aileler şeklinde özetlenebilir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Bölümü öğrencileri Staj Eğitim Komisyonunun belirlediği tarihlerde ve yerlerde staj yapmak zorundadırlar. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Bölümünde verilen dersler tıbbi tanıtım ile ilgili bilgi ve mesleki beceri kazandıran alan dersleri ile tarih, Türkçe, İngilizce, Bilişim ve İletişim teknolojileri vb. derslerden oluşmaktadır.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının amacı; ilaç ve tıbbi cihaz sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duydukları temel mesleki bilgi, beceri ve tutumlara sahip, etik değerleri özümsemiş, etkili iletişim kurabilen, gelişime ve sürekli öğrenmeye açık, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip, yaratıcı, nitelikli tanıtım ve pazarlama elemanları yetiştirmektir.
Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilirler.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi Gediz Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2015-2016 Akademik Yılı Güz döneminde öğrenci alımına başlamıştır.
|
Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Hasan Basri Karayel
|
Tarihçe
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi Gediz Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Güz döneminde öğrenci alımına başlamıştır.
|
Kazanılan Derece
Ön Lisans Derecesi Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında ön lisans diploması verilir.
|
Kabul Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
|
Üst Kademeye Geçiş
Bölüm mezunları Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile fakültelerin şu bölümlerine geçiş yapabilirler: Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler ve Tanıtım Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Pazarlama Uluslararası Ticaret Uluslararası Ticaret, Lojistik ve İşletmecilik Uluslararası Ticaret ve Finans Uluslararası Ticaret ve Finansman Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Uluslararası Ticaret ve Lojistik Uluslararası Ticaret ve Pazarlama.
|
Mezuniyet Koşulları
Mezun olabilmek için öğrencinin program müfredatında başarması öngörülen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması, FF, FD, DZ ve YZ notunun olmaması gerekir. Programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir. Ayrıca programda 30 gün staj yapma zorunluluğu vardır.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.
|
https://obs.dpu.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=90904757&lang=tr
|